• Brielle opent op 25 mei bedevaartseizoen: Hoop doet bidden

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 10 mei 2024

Op zaterdag 25 mei opent in Brielle het bedevaartseizoen. In een brief aan pastorale teams nodigt custos pastoor Jack Glas iedereen van harte uit voor een bedevaart naar het heiligdom van de Martelaren van Gorcum.

• Parochies in het bisdom verwelkomen reliek H. Theresia - Den Haag

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 09 mei 2024

De relieken van de heilige Theresia van Lisieux zijn in de periode van 24 mei t/m 16 juni in verschillende parochies in het bisdom Rotterdam. De parochies in Den Haag verwelkomen de relieken van 9 t/m 16 juni. Een interview met pater Marc Leroy a.a.. Hij is pastoor van de Franstalige parochie Tous les Saints in Den Haag.

• De relieken van de heilige Theresia van Lisieux zijn in de periode van 24 mei t/m 16 juni in verschillende parochies in het bisdom Rotterdam. De H. Augustinusparochie (Wassenaar e.o.) verwelkomt de relieken van 5 t/m 8 juni in Voorschoten. Een interview met pastoor Rochus Franken.

• Parochies in het bisdom verwelkomen reliek H. Theresia - Leiden

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 02 mei 2024

De relieken van de heilige Theresia van Lisieux zijn van 24 mei t/m 17 juni in verschillende parochies in het bisdom Rotterdam. In Leiden verwelkomt de parochie HH. Petrus en Paulus de relieken van 1 t/m 5 juni in de verschillende kerken van de parochie. Een interview met pastoor Jeroen Smith.

• Nieuwe Omgevingswet en kerkgebouwen

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 02 mei 2024

Parochiebesturen in het bisdom Rotterdam en mensen van kerklocaties zijn uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst over de nieuwe Omgevingswet en kerkgebouwen. “Iedereen krijgt hiermee te maken”, benadrukt Karien van Velsen, hoofd van het Bisschoppelijk Adviesbureau Bouwzaken.

• Op zondag 28 april kwamen de bisschop en tientallen jongeren samen voor de Tour of Faith in Lisse. De ontmoeting startte met een eucharistieviering in de Sint-Agathakerk en werd daarna vervolgd in het Paus Franciscushuis naast de kerk.

• Vijftig dagen viert de Kerk de paastijd. Met Pinksteren wordt deze afgesloten, wanneer de Kerk de komst van de Heilige Geest viert. Op Tweede Pinksterdag, maandag 20 mei, is bisschop Van den Hende in Rotterdam hoofdcelebrant op de landelijke ontmoetingsdag van CHARIS, het netwerk van katholieke charismatische initiatieven.

• Het leven van Bernadette

Door: Katholiekleven.nl woensdag 17 april 2024

Van 9 t/m 12 april was de reliek van de heilige Bernadette in de kathedraal in Rotterdam. De schrijn met de reliek reist de hele maand nog langs de verschillende bisdommen. Op katholiekleven.nl zijn twee artikelen verschenen over het leven van Bernadette.

• Derde stap naar Roepingenzondag: Ambassadeursontmoeting op Vronesteyn

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 16 april 2024

Op de dag waarop de relieken van H. Bernadette in de Rotterdamse kathedraal aankwamen was 's avonds in Vronesteyn de ontmoeting van ambassadeurs van Vronesteyn op weg naar Roepingenzondag, op 21 april.

• VIDEO Hemel en aarde raken elkaar hier

Door: Katholiekleven.nl maandag 15 april 2024

Van 9 t/m 12 april was de reliek van de heilige Bernadette in het bisdom Rotterdam. Katholiekleven.nl maakte op donderdag 11 april deze video op de “Lourdesdag” in de kathedraal.