• Online noveengebed op weg naar de Nationale Bedevaart Brielle

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 juni 2024

Vanaf donderdag 27 juni is het mogelijk om negen dagen lang samen biddend op weg te gaan naar de Nationale Bedevaart Brielle. Elke dag om 12.00 uur kan online worden meegebeden met een noveen via het YouTube-kanaal van het bisdom.

• Het zomernummer van Tussenbeide wordt in het eerste weekend van juli verspreid in de parochies. Het nummer kreeg als thema mee “Heiligen en onze roeping” en besteedt in het bijzonder aandacht aan de relieken die het bisdom dit voorjaar mocht ontvangen én aan relieken die altijd in het bisdom Rotterdam worden bewaard en vereerd.

• “Thérèse met haar kleine weg maakte gelovigen blij en ontroerd”

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 juni 2024

Van 24 mei t/m 17 juni was een reliek van de heilige Theresia van Lisieux in het bisdom Rotterdam. De reliek werd verwelkomd in verschillende parochies in het bisdom. De laatste etappe was Den Haag. Inmiddels is de reliek weer teruggebracht naar Lisieux.

• Op maandag 17 juni sloten bisschop Van den Hende en staf en studenten van Vronesteyn het studiejaar af met een eucharistieviering en een gezamenlijke maaltijd.

• Vicariaatsbijeenkomst economaat: informatie en ontmoeting

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 18 juni 2024

Op donderdag 13 juni vond de vicariaatsbijeenkomst van het economaat plaats in de ruimte bij de HH. Benedictus en Bernadettekerk in Rijswijk. Vicaris-generaal Lex van Deelen heet iedereen welkom en opent de bijeenkomst met het gebed om de Heilige Geest voor de bisschoppensynode en een gezamenlijk gebeden Onze Vader.

• Inschrijving Romebedevaart 2025 geopend

Door: Rkkerk.nl maandag 10 juni 2024

De inschrijving voor de Nationale Bedevaart naar Rome in het Heilig Jaar 2025 is geopend. In de meivakantie van volgend jaar gaan de Nederlandse bisdommen samen op bedevaart naar Rome. Ze geven daarmee gehoor aan de uitnodiging van paus Franciscus.

• “Het ‘Kom en zie-jaar’ gaf verdieping”

Door: Bisdom Rotterdam maandag 10 juni 2024

In september start een nieuw ‘Kom en zie-jaar’. Dit is het oriëntatiejaar dat in het bisdom Rotterdam wordt aangeboden via Vronesteyn voor mannen (18-45 jaar) die nadenken over hun roeping. Bas Oude Ophuis deed mee aan het afgelopen jaar en vertelt over zijn ervaringen.

• Bisschop en jongeren sluiten het Tour of Faith-seizoen af

Door: Bisdom Rotterdam maandag 10 juni 2024

Op zondag 9 juni vond in Schiedam de laatste Tour of Faith van het seizoen plaats. Bijna dertig jongeren kwamen samen voor de ontmoeting in en rond de Liduina Basiliek. De jongeren vierden met bisschop Van den Hende de eucharistie. Bij de ontmoeting na de mis was er een inleiding over de heilige Liduina, die werd gegeven door diaken Iwan Osseweijer.

• Ontmoeting van de bisschop en kerktoetreders in Den Haag

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 06 juni 2024

Op 1 juni vond in Den Haag de kerktoetredersdag plaats van het bisdom. De kerktoetreders waren er te gast bij de blauwe zusters s.s.v.m. Elk jaar treden ongeveer honderd mensen door doopsel en/of vormsel en eucharistie toe tot de Katholieke Kerk in het bisdom. Zij worden uitgenodigd voor deze dag van ontmoeting rond de bisschop.

• Ontvangst reliek H. Theresia in Voorschoten

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 05 juni 2024

Op woensdag 5 juni kwam de schrijn met de reliek van de heilige Theresia in Voorschoten aan. Pastoor Jeroen Smith bracht deze vanuit Leiden, waar de reliek hiervoor was, met een vrijwilliger naar de H. Laurentiuskerk (parochie H. Augustinus). In Voorschoten stonden pastoor Rochus Franken en onder meer twee kosters klaar om de reliekschrijn te ontvangen.