• Lees de vernieuwde nieuwsbrief van de Pastorale Dienstverlening

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 28 juni 2024

De nieuwsbrieven van de pastorale dienstverlening zijn vernieuwd en samengevoegd in één digitale nieuwsbrief. De eerste vernieuwde nieuwsbrief is eind juni verstuurd aan wie zich als abonnee aanmeldde.

• Uit de agenda van Mgr. Van den Hende juni 2024

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 27 juni 2024

Op deze website wordt maandelijks de activiteitenagenda van de bisschop gepubliceerd met activiteiten in parochies en vicariaten en diocesane activiteiten. Reguliere vergaderingen in en van het bisdom, en individuele afspraken zijn niet opgenomen.

• Julius Antonius Gerardus Sterk overleden

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 26 juni 2024

Op zondag 23 juni is, voorzien van het Sacrament der Zieken, overleden de weledele heerJulius Antonius Gerardus Sterk, gepensioneerde pastoraal werker van het bisdom Rotterdam, geboren op 27 maart 1948 te Lemmer.

• Bul van paus Franciscus voor Jubeljaar nu in het Nederlands

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 25 juni 2024

De officiële Nederlandse vertaling van de bul van paus Franciscus voor het Jubeljaar is gepubliceerd op rkkerk.nl. “Moge het Jubeljaar voor allen een gelegenheid zijn om de hoop nieuw leven in te blazen”, schrijft de paus. “Gods Woord helpt ons de redenen daarvoor te vinden.”

• Online noveengebed op weg naar de Nationale Bedevaart Brielle

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 juni 2024

Vanaf donderdag 27 juni is het mogelijk om negen dagen lang samen biddend op weg te gaan naar de Nationale Bedevaart Brielle. Elke dag om 12.00 uur kan online worden meegebeden met een noveen via het YouTube-kanaal van het bisdom.

• Hoe vieren we het Jubeljaar?

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 juni 2024

Katholiekleven.nl maakte een korte reeks artikelen over de bul van paus Franciscus voor het Jubeljaar 2025. Alle artikelen uit de serie zijn nu gepubliceerd. Parochiebladen kunnen de artikelen desgewenst overnemen.

• Het zomernummer van Tussenbeide wordt in het eerste weekend van juli verspreid in de parochies. Het nummer kreeg als thema mee “Heiligen en onze roeping” en besteedt in het bijzonder aandacht aan de relieken die het bisdom dit voorjaar mocht ontvangen én aan relieken die altijd in het bisdom Rotterdam worden bewaard en vereerd.

• “Thérèse met haar kleine weg maakte gelovigen blij en ontroerd”

Door: Bisdom Rotterdam maandag 24 juni 2024

Van 24 mei t/m 17 juni was een reliek van de heilige Theresia van Lisieux in het bisdom Rotterdam. De reliek werd verwelkomd in verschillende parochies in het bisdom. De laatste etappe was Den Haag. Inmiddels is de reliek weer teruggebracht naar Lisieux.

• Mgr. Van den Hout wordt nieuwe bisschop van Roermond

Door: Rkkerk.nl vrijdag 21 juni 2024

Mgr. dr. C.F.M. (Ron) van den Hout wordt de nieuwe bisschop van het bisdom Roermond. Mgr. Van den Hout is nu nog bisschop van Groningen-Leeuwarden.

• Op maandag 17 juni sloten bisschop Van den Hende en staf en studenten van Vronesteyn het studiejaar af met een eucharistieviering en een gezamenlijke maaltijd.