Netwerk van liefde

Laatste nieuwsbrief “dienen” verstuurd

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 15 mei 2024

Buurtdeelkastje aan de muur van een kerk. (Foto: Bisdom Rotterdam)

Caritasinstellingen en parochies zijn uitgenodigd voor de uitreiking van de Elisabethcertificaten op zaterdag 16 november in Nootdorp. De aanmelding van diaconale initiatieven hiervoor is geopend. Deze kunnen tot 4 juli worden doorgegeven via een digitaal aanmeldformulier op de website van het bisdom. Het thema van de uitreiking van de Elisabethcertificaten is: Pelgrims van hoop, ontmoeten, leren kennen en samen optrekken en delen.

Dit en meer is te lezen in de laatste nieuwsbrief “dienen” die deze week is verstuurd. De nieuwsbrieven van de pastorale dienstverlening worden vernieuwd en samengevoegd in één digitale nieuwsbrief. Leren, vieren en dienen zijn drie opdrachten binnen de ene zending van de Kerk (verkondiging, heiliging, diaconie). Mede daarom worden ze samengebracht in één nieuwsbrief. De vernieuwde nieuwsbrief zal ook aandacht hebben voor gemeenschapsopbouw en onderwerpen als jongeren en de missionaire parochie.