Inschrijving Romebedevaart 2025 geopend

Door: Rkkerk.nl maandag 10 juni 2024

Foto: Ramon Mangold

Paus Franciscus nodigt uit om in het Jubeljaar als ‘pelgrims van hoop’ naar Rome te komen

De inschrijving voor de Nationale Bedevaart naar Rome in het Heilig Jaar 2025 is geopend. In de meivakantie van volgend jaar gaan de Nederlandse bisdommen samen op bedevaart naar Rome. Ze geven daarmee gehoor aan de uitnodiging van paus Franciscus om tijdens het Jubeljaar als ‘pelgrims van hoop’ naar Rome te komen en door de Heilige Deuren de grote basilieken te betreden.

In de katholieke Kerk wordt elke 25 jaar een zogeheten Heilig Jaar of Jubeljaar gehouden. Een belangrijk onderdeel hiervan is een bedevaart naar Rome. De Nederlandse bisdommen hebben de handen ineengeslagen en gaan van 27 april tot 2 mei samen naar de ‘eeuwige stad’. Op het programma staan onder meer een Nederlandse mis in de Sint-Pieter en deelname aan een audiëntie met paus Franciscus.

Belangstellenden kunnen per bus of per vliegtuig naar Rome reizen. Daar wordt hen een volledig verzorgd programma aangeboden. Zo worden de graven van de apostelen Petrus en Paulus bezocht, de grootste Mariakerk ter wereld, maar ook kerken in Rome die voor Nederlanders belangrijk zijn, zoals de Friezenkerk en het graf van de enige Nederlandse paus in de basiliek Santa Maria dell’Anima. Aansluitend bij het internationale thema voor het Heilig Jaar wordt ook een wandeling langs plekken van hoop gemaakt. Daarnaast worden er per bisdom eigen programmaonderdelen aangeboden.

De Nationale Bedevaart naar Rome wordt op verzoek van de Nederlandse bisschoppenconferentie uitgevoerd door bedevaartorganisatie Huis voor de Pelgrim in Maastricht. Inschrijven kan via rome2025.nl of huisvoordepelgrim.nl.

De volgende reizen en opties worden aangeboden:

• Vliegreis 27 april t/m 2 mei 2025
  • Busreis 26 april t/m 3 mei 2025
  • Jongerenreis treinreis: 26 april t/m 3 mei 2025 (hieraan kunnen maximaal 75 deelnemers in de leeftijd van 16 tot en met 30 jaar deelnemen)
  • Familie-arrangement: vliegreis of busreis (gezinnen kunnen via dit familiearrangement met flinke korting boeken)
  • Romepakket voor wie in Rome is tussen 27 april en 2 mei 2025

Kijk voor meer informatie over het Heilig Jaar ook op jubeljaar2025.nl.

Mgr. Woorts, bisschopreferent voor de bedevaarten, en directeur van Huis voor de Pelgrim Jeroen Bollen verklaren de inschrijving voor geopend. Bekijk de video: