Algemeen nieuws

Lees nu de vernieuwde nieuwsbrief van het Economaat

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 05 juli 2024

Het nieuws van de afdeling is ondergebracht in een aantal herkenbare rubrieken

De nieuwsbrief van het economaat is vernieuwd. Het nieuws van de afdeling is ondergebracht in een aantal herkenbare rubrieken, zodat lezers snel het voor hen relevante nieuws kunnen vinden. De rubrieken in de vernieuwde nieuwsbrief zijn: wet- en regelgeving/juridisch, financieel, gebouwen, ledenadministratie/automatisering. Daarnaast is er een korte agenda opgenomen en algemeen nieuws.

De nieuwsbrief wordt standaard verzonden aan een aantal specifieke groepen in het bisdom voor wie het nieuws van belang is, zoals de bestuursleden van parochies en pci'en in het bisdom. Zij ontvangen de nieuwsbrief als link in een e-mail. Belangstellenden die de nieuwsbrief ook willen ontvangen, zoals vrijwilligers die zich inzetten voor de ledenadministratie of de (kerk)gebouwen, kunnen een persoonlijk abonnement nemen via de bisdomwebsite nieuwsbrieven

In de nieuwsbrief van het economaat is onder meer informatie opgenomen over offertes voor een Bisschoppelijke Machtiging (BM), het digitale BM-formulier, een penningmeestersoverleg en de Omgevingswet. Ook wordt adjunct-econoom Rob van de Velde kort voorgesteld. Hij is per 1 mei gestart als adjunct-econoom en daarmee aanspreekpunt voor onder meer de vraagstukken op gebied van administratieve organisatie, vastgoed, financiering, personele zaken en ICT.