Algemeen nieuws

Lees de vernieuwde nieuwsbrief van de Pastorale Dienstverlening

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 28 juni 2024

Aanmelden is mogelijk via het inschrijfformulier

De nieuwsbrieven van de Pastorale Dienstverlening zijn vernieuwd en samengevoegd in één digitale nieuwsbrief. De eerste vernieuwde nieuwsbrief is eind juni verstuurd aan wie zich als abonnee aanmeldde. De nieuwsbrief verschijnt per kwartaal met drie uitgaven per werkjaar (september, januari, april) en een extra uitgave wanneer er een bepaalde actualiteit is.

Die actualiteit is op dit moment, kort voor de zomer, onder meer de aanmeldtermijn voor initiatieven die in aanmerking komen voor de Brood en rozen prijs oftewel het Elisabeth certificaat. Aanmelden voor het Elisabethcertificaat en de diaconieprijs “Brood en Rozen” 2024 kan tot 4 juli. De uitreiking zal zijn op zaterdag 16 november in het weekend van de Werelddag van de Armen en de heilige Elisabeth van Thüringen.

Abonnees van de oude digitale nieuwsbrieven van de pastorale dienstverlening (leren, vieren, dienen, pastoraat, jeugd en jongeren) ontvingen eenmalig een mail met informatie over de vernieuwde nieuwsbrief. Ook wie in het recente verleden contact had met de pastorale dienstverlening werd uitgenodigd om zich aan te melden.

Leren, vieren en dienen zijn drie opdrachten binnen de ene zending van de Kerk (verkondiging, heiliging, diaconie). Mede daarom zijn ze samengebracht in één nieuwsbrief. De vernieuwde nieuwsbrief heeft ook aandacht hebben voor gemeenschapsopbouw en onderwerpen als jongeren en de missionaire parochie. Overigens wordt de reeds bestaande nieuwsbrief vieren (kerkmuziek) gecontinueerd. Deze bevat met name ook nieuws van de Diocesane Instelling Sint-Gregorius (DISG).

We houden u graag op de hoogte

Het bisdom Rotterdam heeft een aantal nieuwsbrieven. Neem een abonnement, we houden u graag op de hoogte! Aanmelden kan via de webpagina.

• Bisdomrotterdam.nl: tweewekelijks het meest recente nieuws van de bisdomwebsite
  • Pastorale Dienstverlening: met regelmatig het nieuws rond leren, vieren, dienen, jongeren, pastoraat en (missionaire) kerkopbouw
  • Vieren (kerkmuziek): voor het nieuws rond vieren en kerkmuziek
  • Economaat: al het nieuws rond wet- en regelgeving, financiën, gebouwen, ledenadministratie en automatisering