Algemeen nieuws

Godefridus Jozef Warmerdam overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 25 maart 2024

Op zondag 17 maart is in het Hospice in Rotterdam overleden de zeereerwaarde heer Godefridus Jozef Warmerdam, priester van het bisdom Rotterdam, geboren op 1 april 1942 te Den Haag en priester gewijd op 20 mei 1967.

Pastor Fred Warmerdam werd na zijn priesterwijding achtereenvolgens benoemd tot kapelaan in de parochie H. Jeroen te Noordwijk (1967), H. Familie te Rotterdam (1975) en St. Antonius Abt, H. Nicolaas, H. Hart van Jezus en H. Petrus te Rotterdam-West (1980). Met ingang van 1 september 1982 volgde zijn pastoorsbenoeming in deze parochies, die later werden gefuseerd tot de Pax Christi parochie te Rotterdam. Van de toenmalige bisschop van Rotterdam kreeg hij tussen 1971 en 1975 een studieopdracht aan de Katholieke Theologische Hogeschool te Utrecht en aan het dr. Visser ’t Hooft-instituut te Rotterdam. Met ingang van 1 augustus 1995 werd hem uit deze functie eervol ontslag verleend en ontving hij de pastorale zending voor zijn werk als ziekenhuispastor in het Schielandziekenhuis te Schiedam en als geestelijk verzorger in het Erasmus MC, locatie Daniel den Hoed kliniek te Rotterdam.

Met ingang van 1 april 2007 werd hem op eigen verzoek, wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd, eervol ontslag verleend en tevens ontslag uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam en ging hij met emeritaat. Naast zijn functies nam hij in 1995 deel aan de Klinisch Pastorale Vorming en was hij portefeuillehouder diaconie van het dekenaal beleidscollege van het dekenaat Rotterdam (tussen 1991 en 1995).

De uitvaart heeft inmiddels plaatsgevonden.