Aanvraag indienen
Hier leest u wanneer en hoe u een aanvraag kunt indienen voor uw project
Het bestuur van de DCI vergadert in beginsel vijfmaal per jaar. Houd voor uw aanvraag rekening met een behandeltermijn van 2 tot 3 maanden.
Aanvragen te behandelen in 2024 kunnen worden ingediend vóór:
Lees ook over de kenmerken waar uw project of activiteit aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor financiële ondersteuning.
In deze aanvraag staan in ieder geval:
Bij de aanvraag wordt een recent financieel jaarverslag meegestuurd, indien beschikbaar.
Als een aanvraag wordt ingediend bij het bestuur van de DCI controleert de medewerker caritas of deze volledig is en vraagt zo nodig aanvullende informatie. De medewerker caritas bevestigt schriftelijk de ontvangst onder vermelding van de datum van de bestuursvergadering waarin de aanvraag wordt behandeld.
De medewerker Caritas beoordeelt of de PCI-en in de directe omgeving om advies gevraagd worden.
Het gaat daarbij om vragen als:
Als het antwoord van de PCI-en binnen is, legt de medewerker de aanvraag aan het bestuur van de DCI voor. Het bestuur besluit over de toekenning. Het bestuur houdt de vrijheid om aanvragen te honoreren, ook als de PCI-en onbekend zijn met het initiatief of er afwijzend tegenover staan.
Het bestuur laat het besluit over toekenning schriftelijk aan de aanvrager weten. Na afloop van de activiteit of het project, waaraan de DCI een financiële bijdrage heeft toegekend, rapporteert de aanvrager binnen 4 maanden over het verloop ervan en over de besteding van de gelden. Indien deze rapportage niet overlegd wordt dan wel niet goedgekeurd wordt door de DCI kan de toekenning komen te vervallen. Dit ter beoordeling door de DCI.
Schrijf je in voor onze tweewekelijkse nieuwsupdate en mis niets.