Kerkbalans en DocBase

maandag 11/11/2024

Diocesane bijeenkomst geldwerving: (digitaal) collecteren

In veel parochies is Kerkbalans een sterk merk. Waar dat niet zo is, wordt meer bijgedragen via de collectes. De opbrengst van de actie Kerkbalans blijft in parochies in het bisdom in meer of mindere mate op peil, met een lichte daling voor alle parochies gezamenlijk in de jaren 2021-2022. De collectes daarentegen laten een stijgende lijn zien.

We willen graag met u nadenken over de wijze waarop collectes goede en waar mogelijk nog betere aandacht kunnen krijgen. We nodigen u daarom van harte uit voor de diocesane bijeenkomst geldwerving: (digitaal) collecteren. Deze vindt plaats op 11 november. Met name parochiebestuurders zijn hiervoor uitgenodigd en coƶrdinatoren en leden van de werkgroepen Kerkbalans.

Tijdens de diocesane bijeenkomst geldwerving willen we samen met u stilstaan bij de resultaten en mogelijkheden van (digitaal) collecteren. Om er een gezamenlijke verdiepingsslag aan te geven: hoe kunnen meer mensen meedoen met de collecte en hoe kunnen we het makkelijker maken om te geven? Bisschop Van den Hende opent de avond inhoudelijk. Daarna krijgt u een inspirerende voorbeelden uit de maatschappelijke sector en is er volop ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en elkaar op ideeƫn te brengen.

De locatie is:
Benedictus en Bernadette kerk
Sir Winston Churchilllaan 372 in Rijswijk

Programma:
19.30 uur Welkom (algemeen econoom John Bakker)
19.40 uur Over collectes in de Kerk (bisschop Van den Hende)
20.00 uur Ervaringen met digitaal collecteren (externe spreker)
20.30 uur Koffie/thee en uitwisseling in groepen aan de hand van enkele gespreksvragen
21.10 uur Plenaire uitwisseling en aandachtspunten tot slot (Ad Sosef)
21.30 uur Einde avond