Bisdom Rotterdam Activiteiten

zaterdag 17/02/2024

Cursus Sociale leer van de Kerk

Op zaterdagochtend 17 februari start de cursus 'Bouwen aan een beschaving van liefde: de sociale leer van de Kerk, inleiding in het katholiek sociaal denken'. Deze cursus wordt gegeven door Hein Steneker, diocesaan medewerker Kerkopbouw.

Het betreft een cursusreeks van vier bijeenkomsten in de Veertigdagentijd op de zaterdagochtenden: 17 februari en 2 en 9 en 16 maart.

De cursus gaat over het geloof in Jezus Christus en consequenties voor het maatschappelijk handelen als gelovige. In de vier bijeenkomsten komen de grondbeginselen en uitgangspunten van de sociale leer van de Kerk aan bod, de wijze waarop de sociale leer van de Kerk in praktijk wordt gebracht en de ervaringen van de cursisten. Daarbij is met name ook aandacht voor de wijze waarop vanuit de parochie wordt gebouwd aan een beschaving van liefde.

De bijeenkomsten zijn telkens van 10.00 - 12.00 uur en worden gehouden in Rotterdam (Pax Christi kerk, Mathenesserdijk 23 Rotterdam).

Voor meer informatie, mail of bel naar Hein Steneker h.steneker@bisdomrotterdam.nl tel. 010 - 281 5184

Maximum aantal cursisten: 16
Voorbereidingstijd: ca. 1,5 - 2 uur per bijeenkomst (lezen en opdrachten)
Aan de cursus zijn geen kosten verbonden