vrijdag 12/04/2024

Relieken heilige Bernadette Soubirous

De heilige Bernadette Soubirous komt naar Nederland. Een bijzondere schrijn met haar reliek (een gedeelte van het gebeente) komt in april vanuit Lourdes naar Nederland en maakt dan een rondgang door het land.

Het bisdom Rotterdam verwelkomt de relieken van de H. Bernadette van 9 t/m 12 april in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal (Mathenesserlaan 305, Rotterdam).

Vrijdag 12 april

• 9.30 uur Openstelling kathedraal, eucharistieviering
  • 10.00-15.00 uur Stil gebed
  • 15.00-16.00 uur Kruisweg van Lourdes
  • 16.00-19.30 uur Openstelling kathedraal, stil gebed
  • Jongerenprogramma
    • Avondprogramma voor jongeren, waaraan ook bisschop Van den Hende deelneemt
    • 18.00-19.30 uur Gezamenlijke maaltijd
    • 20.00 uur Internationale eucharistieviering
    • 21.00-22.00 uur Lourdes lichtprocessie
    • 22.00-23.30 uur Aanbidding, stil gebed en gelegenheid om het sacrament van boete en verzoening te ontvangen
  • 24.00 uur Kathedraal gesloten

Jongerenprogramma met lichtprocessie

Zuster Maria Nadiya SSVM nodigt jongeren uit voor het jongerenprogramma op vrijdagavond! Zuster Maria Nadiya SSVM is lid van de diocesane werkgroep bedevaarten.

Meld u aan!

Wilt u deelnemen? Wilt u met een groep naar de kathedraal in Rotterdam komen? Of ook meehelpen als vrijwilliger?

Samen mogen we als Kerk van Rotterdam de relieken van de heilige Bernadette verwelkomen. Uw hulp tijdens deze dagen is zeer gewenst en ook hard nodig. Wij zoeken vrijwilligers die in deze dagen biddend en wakend aanwezig willen zijn bij het reliekschrijn, of mee willen helpen op een andere manier.