Bisdom Rotterdam Activiteiten

vrijdag 18/10/2024

Bijeenkomst begraafplaatsen

Op vrijdag 18 oktober wordt op de R.K. Begraafplaats St. Laurentius in Rotterdam een bijeenkomst gehouden voor parochiebestuurders en beheerders van begraafplaatsen. Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door de afdeling economaat van het bisdom Rotterdam.

Op het moment dat kerkgebouwen sluiten komt ook de vraag op wat de toekomst van naastgelegen begraafplaatsen is. De bijeenkomst gaat hierop in. Ook wordt het nieuwe modelreglement voor het beheer van begraafplaatsen toegelicht (dit is te vinden op rkkerk.nl) en geeft de Landelijke Organisatie van Begraafplaatsen een lezing.

Voor parochies met een begraafplaats is er een modelreglement voor het beheer van een R.-K. Begraafplaats. Dit is te vinden op rkkerk.nl. Het modelreglement is nr. 15 in de lijst van documenten op deze pagina.

Inloop: 14.00 uur
Start bijeenkomst: 14.30 uur
Einde: 16.30 uur

Nadere informatie volgt.