De sectie Leren heeft als aandachtsvelden catechese en jongerenpastoraat

De Pastorale Dienstverlening ondersteunt vrijwilligers en professionals die in of vanuit de Kerk actief zijn in het bisdom Rotterdam. De sectie Leren heeft als aandachtsvelden Catechese en Jongerenpastoraat.

In de catechese wordt de christelijke boodschap uitdrukkelijk en geordend verwoord met het oog op groeien in de persoonlijke relatie met God. In het jongerenpastoraat is speciaal aandacht voor de groei van jongeren als mens en als gelovige tot volwassenheid, voor levensvorming en geloofsverdieping.

Wij helpen u graag:
  • bij het geven van catechese
  • bij jongerenpastoraat (toerusting en scholing van vrijwilligers; uitvoering van projecten; keuze van materiaal)
  • met materiaal voor gebruik in de eigen parochie

"Gij hebt maar één leraar, de Christus"
(Matteüs 23, 10).

Voorbeelden van materiaal vindt u onder 'Documenten / Downloads' in het menu. Zoals materiaal voor bijeenkomsten rond Witte Donderdag, Goede Vrijdag en de Paaswake, waarbij ook materiaal speciaal om kosters te ondersteunen bij hun werkzaamheden en geloofsverdieping. U vindt daar ook materiaal voor bijeenkomsten rond diaconale spiritualiteit. Deze bijeenkomsten zijn opgebouwd met behulp van de drieslag: zien, bewogen worden en in beweging komen.

Catechese tijdens de Wereldjongerendagen 2016. (Foto: Ramon Mangold)