Ledenadministratie

Het bisdom ondersteunt parochies waar het gaat om goede faciliteiten voor de ledenadministratie

Een goede ledenadministratie is van belang voor de opbouw van de gemeenschap. Een up-to-date ledenadministratie maakt toezending van het parochieblad mogelijk en het uitnodigen van parochianen voor bijeenkomsten en de deelname aan de jaarlijkse actie Kerkbalans. De ledenadministratie moet worden gevoerd in DocBase.

Het bisdom kan parochies hierbij desgewenst ondersteunen. Daarvoor kan een verzoek ingediend worden via een email naar kerkbalans@bisdomrotterdam.nl. Er wordt dan contact opgenomen om een instructiebijeenkomst te organiseren op een door u gewenste locatieIn deze bijeenkomst wordt rekening gehouden met de mate van bekendheid van c.q. ervaring met DocBase en de functie waarvoor het gebruikt wordt.

Voor gebruikersvragen kan tevens telefonisch contact opgenomen worden met de Helpdesk DocBase van het Bisdombureau op tel. 010 - 2815177

• Zie voor landelijke informatie over de nieuwe parochieautomatisering rkk-online.nl