Bidden om roepingen

Parochies en gemeenschappen in het bisdom Rotterdam bidden om roepingen tot het priesterschap en diaconaat

Op Roepingenzondag bidt de Kerk voor roepingen tot het priesterschap, het diaconaat en het religieuze leven. Deze zondag wordt jaarlijks gehouden op de vierde zondag van Pasen. In alle kerken en kloosters wordt die dag speciaal gebeden voor roepingen tot het priesterschap, diaconaat en godgewijde leven. Parochies en gemeenschappen in het bisdom Rotterdam sluiten zich hierbij aan. Het gewijde ambt is onmisbaar om Christus steeds voor ogen te houden in de gemeenschap van de Kerk.

Daarnaast houdt de Kerk op 2 februari jaarlijks de Werelddag voor roepingen tot het Godgewijde Leven. Paus Johannes Paulus II nam hiertoe in 1997 het initiatief. Hij voerde deze dag in om het religieuze leven meer onder de aandacht te brengen.

Foto: Johan Wouters