Actie Kerkbalans: Zes voorbeeldartikelen voor parochies

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 20 september 2019

Kerkbalans nodigt jaarlijks uit tot een financiële bijdrage voor de Kerk. (Foto: Bisdom Rotterdam)

Zes voorbeeldartikelen voor publicatie in het parochieblad en op de parochiewebsite

Het bisdom Rotterdam stelt zes voorbeeldartikelen en enkele foto's ter beschikking aan parochies om de actie Kerkbalans onder de aandacht te brengen bij parochianen. Parochiebesturen ontvangen hierover een brief met het verzoek het materiaal door te sturen aan de redacties van parochiebladen en parochiewebsites.

Redacties van parochiebladen en parochiesites mogen de artikelen vrij gebruiken voor publicatie. Met de aangeboden teksten kunnen zij meerdere communicatiemomenten voor de actie Kerkbalans creëren en parochianen vragen om een bijdrage of herinneren aan een financiële toezegging.

De artikelen zijn zo geschreven dat zij in elke parochie toepasbaar zijn. Redacties die daar prijs op stellen, kunnen de teksten aanvullen of aanpassen om het meer aan te laten sluiten op de eigen situatie in de parochie. Ook stelt het bisdom enkele foto’s ter beschikking die onder bronvermelding bij de artikelen kunnen worden geplaatst.

De landelijke website kerkbalans.nl stelt ook fotomateriaal ter beschikking:

Dit zijn de drie foto's die het bisdom Rotterdam voor parochies ter beschikking stelt: