• Het leven van Bernadette

Door: Katholiekleven.nl woensdag 17 april 2024

Van 9 t/m 12 april was de reliek van de heilige Bernadette in de kathedraal in Rotterdam. De schrijn met de reliek reist de hele maand nog langs de verschillende bisdommen. Op katholiekleven.nl zijn twee artikelen verschenen over het leven van Bernadette.

• Derde stap naar Roepingenzondag: Ambassadeursontmoeting op Vronesteyn

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 16 april 2024

Op de dag waarop de relieken van H. Bernadette in de Rotterdamse kathedraal aankwamen was 's avonds in Vronesteyn de ontmoeting van ambassadeurs van Vronesteyn op weg naar Roepingenzondag, op 21 april.

• VIDEO Hemel en aarde raken elkaar hier

Door: Katholiekleven.nl maandag 15 april 2024

Van 9 t/m 12 april was de reliek van de heilige Bernadette in het bisdom Rotterdam. Katholiekleven.nl maakte op donderdag 11 april deze video op de “Lourdesdag” in de kathedraal.

• Vier dagen lang verwelkomde het bisdom Rotterdam de relieken van de heilige Bernadette in de kathedraal. Op de avond van de eerste dag, dinsdag 9 april, hield pastoor Jeroen Smith voor alle belangstellenden een inleiding over: Lourdes en andere verschijningen van Maria. Wat is haar rol bij de (nieuwe) evangelisatie?

• Het bisdom Rotterdam heeft een selectie van foto’s beschikbaar die zijn gemaakt op de dagen dat de reliekschrijn van Bernadette in de kathedraal was.

• Vele honderden mensen bezochten ‘Lourdes aan de Maas’

Door: Bisdom Rotterdam maandag 15 april 2024

De kathedraal in Rotterdam verwelkomde deze dagen bij de eucharistievieringen naar schatting 1.500 mensen. Buiten de vieringen waren er voortdurend bezoekers in de kathedraal voor persoonlijk gebed bij de reliekschrijn. Er werden deze dagen 1.500 kleine kaarsjes gebrand en ruim 450 noveenkaarsen. Aan de lichtprocessie op vrijdagavond deden 400 mensen mee.

• FOTOVERSLAG “Laten wij in deze avond lichtdragers worden”

Door: Bisdom Rotterdam zondag 14 april 2024

Het avondprogramma op vrijdagavond 12 april begon met een gezamenlijke maaltijd voor jongeren. Zij hadden deze avond gelegenheid om te bidden bij de reliek van Bernadette. Daarna begon later op de avond om 20.00 uur de internationale eucharistieviering met aansluitend een Lourdes lichtprocessie.

• FOTOVERSLAG Kruisweg van Lourdes

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 12 april 2024

Op de laatste dag dat het bisdom Rotterdam de relieken van de H. Bernadette ontvangt werd op vrijdagmiddag 12 april de kruisweg van Lourdes gebeden in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal.

• FOTOVERSLAG “Lourdesdag” in Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 12 april 2024

Op donderdag 11 april werd er een “Lourdesdag” gehouden in de kathedraal in Rotterdam. Parochies en bedevaartgroepen in de parochies waren uitgenodigd voor deze dag rond de relieken van de heilige Bernadette. Bisschop Van den Hende nam deel aan de middag.

• Lees de overweging van de bisschop op de “Lourdesdag”

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 12 april 2024

Op donderdag 11 april hield bisschop Van den Hende ’s middags een korte overweging op de “Lourdesdag” in de kathedraal in Rotterdam. In zijn overweging tijdens het lof met ziekenzegen preekte de bisschop over Bernadette en Maria, die onze aandacht op Jezus zelf richten.