Algemeen nieuws

Pater Hendrikus Christiaan Gerardus Maria van Eeuwijk overleden

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 16 augustus 2019

Op 9 augustus 2019 is op 88-jarige leeftijd overleden de zeereerwaarde pater Hendrikus Christiaan Gerardus Maria (Henk) van Eeuwijk, minderbroeder franciscaan. Pater Van Eeuwijk o.f.m. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Henk van Eeuwijk o.f.m. werd geboren op 2 december 1930 te Drunen en priester gewijd op 8 maart 1959. Henk van Eeuwijk o.f.m. werd met instemming van zijn provinciaal op 9 december 1963 benoemd tot kapelaan van de parochie HH. Antonius en Lodewijk te Den Haag. Op 12 augustus 1965 werd hij benoemd tot aalmoezenier van de Katholieke Sociale Jeugdzorg te Leiden. Op 8 augustus 1967 werd hij benoemd tot kapelaan en tot lid van het priesterteam van de parochie H. Antonius van Padua te Leiden. Met ingang van 16 december 1976 volgde zijn pastoorsbenoeming in deze parochie. Op 15 augustus 1980 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie HH. Nicolaas Pieck en Gezellen te Gorinchem. Uit deze functie werd hem met ingang van 1 april 1988 eervol ontslag verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De uitvaart vond plaats op vrijdag 16 augustus 2019.