Algemeen nieuws

Pater Cornelis Antonius Maria (Kees) van Haasteren overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 17 juni 2019

Op 12 juni 2019 is op 83-jarige leeftijd overleden de zeereerwaarde pater Cornelis Antonius Maria (Kees) van Haasteren, redemptorist. Kees van Haasteren c.s.s.r. werd geboren op 31 oktober 1936 te Leiden en priester gewijd op 24 april 1962 te Wittem (Zuid Limburg). Pater Van Haasteren c.s.s.r. was verbonden met de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Kees van Haasteren c.s.s.r. werd met instemming van zijn provinciaal per 1 januari 1977 benoemd tot pastor van de parochie H. Antonius van Padua te Leiden en tevens vanaf februari 1977 tot ziekenhuispastor in het Academisch ziekenhuis (thans Leids Universitair Medisch Centrum) te Leiden. Met ingang van 1 maart 1987 werd hij benoemd tot kerkelijk opbouwwerker in het dekenaat Westland en bleef hij werkzaam als ziekenhuispastor in het academisch ziekenhuis te Leiden. Per 1 augustus 1991 werd hij benoemd tot parttime-pastor in de parochie H. Martinus te Voorburg, welke functie hij tot 1 september 1996 vervulde. Op 1 oktober 1997 volgde zijn benoeming tot pastoor van de parochie St. Paschalis Baylon te Den Haag. Op 1 november 2001 werd hem wegens het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd, op eervolle wijze ontslag verleend als ziekenhuispastor van het academisch ziekenhuis (LUMC) te Leiden. Met ingang van 10 juni 2003 werd hij benoemd tot administrator van de parochies De Goede Herder, St. Jozef en de H. Geest te Wassenaar. Op 15 februari 2006 werd hij benoemd tot pastoor van de parochie H. Ignatius van Loyola te Den Haag. Met ingang van 1 juli 2011 werd hem uit deze functie op eigen verzoek eervol ontslag verleend.

Het bisdom Rotterdam is hem voor deze inzet veel dank verschuldigd.

De uitvaartviering vindt plaats op dinsdag 18 juni om 11.00 uur in de Hartebrugkerk, Haarlemmerstraat 110 te Leiden. Na de viering is er gelegenheid tot condoleren in de Romanuszaal bij de kerk. Aansluitend is de begrafenis in besloten familiekring.