Algemeen nieuws

Michaël Johannes Maria Jagerman overleden

Door: Bisdom Rotterdam maandag 02 september 2019

Op vrijdag 30 augustus 2019 is, voorzien van het H. Sacrament der zieken overleden, de zeereerwaarde heer Michaël Johannes Maria Jagerman, priester van het bisdom Rotterdam, geboren op 6 mei 1934 te Rotterdam en priester gewijd op 16 juni 1962.

Michel Jagerman werd na zijn wijding benoemd tot kapelaan in de parochies HH. Petrus en Paulus te Reeuwijk (1962) en de parochie H. Victor te Noordwijkerhout (1964). Eind 1971 ging hij werken op de personeelsdienst afdeling Opleidingen van het Gemeenschappelijk Administratie Kantoor van de gemeente Amsterdam en in datzelfde jaar werd hij daarnaast parttime benoemd tot assistent in de parochie St. Agatha te Lisse en in 1977 tot assistent in de parochie De Menswording te Leiderdorp. Om gezondheidsredenen stopte hij in 1989 met zijn werk bij het GAK. In augustus 1990 werd hij parttime benoemd (0.3 fte) tot pastor in de parochie Maria Middelares van alle Genaden te Leiden. Per 1 mei 1994 werd hij benoemd tot pastor en parochie-administrator van de parochie H. Jozef te Hillegom en vanaf 1 november 1995 tot parochie-administrator van de parochie H. Martinus te Hillegom. Vanaf 1 augustus 1996 werd hij benoemd tot moderator van de parochies H. Jozef en H. Martinus te Hillegom. Op 1 september 1999 werd hij benoemd tot administrator van de parochies O.L. Vrouw Geboorte te Rijpwetering en H. Bavo te Oud Ade. Met ingang van 1 september 2002 werd hem uit deze functie op zijn verzoek eervol ontslag verleend en tevens ontslag uit de gewone ambtsbediening van het bisdom Rotterdam.

Pastor Michel Jagerman heeft zich zevenenvijftig jaar als priester ingezet voor het bisdom Rotterdam. Voor zijn inzet en betrokkenheid is het bisdom hem dankbaar.

Michel Jagerman was een vriendelijk man, bescheiden van karakter en met een doorleefde vroomheid. Ook na zijn verhuizing naar Amsterdam bleef hij zich loyaal betrokken voelen bij de pastoraal van het bisdom Rotterdam.

Michel Jagerman ligt opgebaard in het mortuarium van de O.L. Vrouw Geboortekerk, Pastoor van der Plaatstraat 15 te Rijpwetering. De avondwake wordt gehouden op donderdag 5 september om 19.00 uur in bovengenoemde kerk, waarna gelegenheid is tot condoleren.

De eucharistieviering bij gelegenheid van zijn uitvaart wordt gehouden op vrijdag 6 september om 10.30 uur. Aansluitend is er tevens gelegenheid tot condoleren in dorpshuis ‘Plein 13’ naast de kerk. ’s Middags wordt in besloten kring afscheid van hem genomen in het crematorium Laurentius te Rotterdam.