Verschillende downloads kunnen helpen om vorm en inhoud te geven aan het Jaar van Gebed

Het idee van een diocesaan themajaar rond gebed ontstond na de chrismamis in april 2017. Mgr. Van den Hende preekte toen dat de Kerk als een netwerk van liefde, tot opbouw van een beschaving van liefde, niet zonder gebed kan. Omdat het anders een netwerk wordt los van Christus, een paraplu zonder handvat. Na afloop spraken veel mensen de bisschop hierover aan. Ze onderstreepten de grote waarde die ze hechten aan bidden en tegelijkertijd ook de moeite die je kunt hebben om in het dagelijks leven tijd en ruimte te maken voor het gebed. Zo ontstond en groeide het idee van een diocesaan themajaar rond gebed, mede ook in gesprek met priesters in het bisdom en verschillende gremia.

Op deze pagina worden uitgaven verzameld die kunnen helpen om vorm en inhoud te geven aan het Jaar van Gebed. Het gaat om diocesane uitgaven die vanwege het Jaar van Gebed worden gemaakt, of die vanwege het Jaar van Gebed (extra) worden verspreid.